تسمه pet

تسمه PP (پلی پروپیلن)

در صنایع بسته بندی از انواع تسمه ها برای بسته بندی مواد مختلف و کالاهای سبک و سنگین استفاده می شود. این تسمه های به دور کالاها با استفاده از دستگاه تسمه کش در مدل های مختلف دستگاه تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی، تسمه کش برقی و تسمه کش دستی پیچیده می شود. استفاده از دستگاه تسمه کش های برقی و اتوماتیک کار بسته بندی را راحت کرده است و بدون دخالت انسان تسمه به دور محصولات سبک و سنگین پیچیده می شود. اما در این بین تسمه ها در جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی و … ساخته می شوند که هر کدام برای یک صنعت خاص رایج هستند. تسمه PP یا تسمه پلی پروپیلن که گاهی به آن تسمه پلی پروپن هم گفته می شود و در بسته بندی و برچسب گذاری محصولات و کالاهای مختلف رواج زیادی دارد.

تسمه pp

تسمه pp چیست؟

آیا می دانید تسمه PP چیست و چه کاربردی دارد؟ در صنایع بسته بندی کالاهای سبک و سنگین از انواع دستگاه تسمه کش که شامل دستگاه تسمه کش بادی، دستگاه تسمه کش برقی، دستگاه تسمه کش دستی و دستگاه تسمه کش شارژی است استفاده می کنند. تسمه کشی در این دستگاه های با استفاده از تسمه های پلاستیکی و فلزی انجام می شود. در صنایع بسته بندی معمولا از تسمه پلاستیکی پلی پروپیلن استفاده می کنند.

نحوه عملکرد تسمه pp

تسمه PP یکی از بهترین و پرکاربردترین تسمه برای بسته بندی کالاهای مختلف است. این تسمه ها در صنعت جایگزین تسمه استنلس استیل شدند. پلیمر پلی پروپیلن به عنوان پرمصرف ترین پلیمر در صنعت شناخته شده است. این تسمه در مدل ها و رنگها و سایزهای متنوعی بسته با کاربردشان تولید و عرضه می شوند.

پلیمر پلی پروپیلن به کار رفته شده در تسمه PP دارای خواص متعددی است که برخی از آن ها شامل، غیر سمی بودن، کشش مقاومتی بالا، بدون بو، وزن پایین و قیمت مناسب است. همین خصوصیات باعث شده تا به راحتی برای بسته بندی انواع قطعات سبک، سنگین و نیمه سنگین قابل استفاده باشد. همانطور که گفته شد خود تسمه به تنهایی قابل استفاده در صنعت بسته بندی نیست و باید از دستگاه های تسمه کش برای استفاده از آن استفاده کرد. هر صنعتی با توجه به حجم کاری خود از انواع دستگاه تسمه کش برقی، دستگاه تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی و تسمه کش دستی استفاده می کند. در صنایعی که بسته بندی قطعات سبک انجام می شود از تسمه های سایز 8 و 10 میلی متر استفاده می شود.

تسمه های سایز 12 و 14 میلیمتر قابل استفاده در صنعت بسته بندی کالاهای نیمه سنگین هستند و نمونه های 16 و 19 میلی متری بیشتر برای بسته بندی کالاهای فوق سنگین مانند کاشی و سرامیک و لوازم خانگی بزرگ استفاده می شوند.

با استفاده از دستگاه تسمه کش، تسمه PP با سرعت بالا و با استحکام زیاد دور محصول کشیده می شود و خود دستگاه عملیات دوخت و برش را انجام می دهد. برای تسمه کشی با تسمه PP محدودیتی در استفاده از دستگاه نیست و به راحتی با دستگاه تسمه کش برقی، تسمه کش دستی، تسمه کش بادی و تسمه کش شارژی می توان کار تسمه کشی را انجام داد.

تسمه pp

 

کاربرد تسمه pp

برای دستگاه تسمه کش در مدل های مختلف می توان از تسمه PP استفاده کرد. با توجه به هزینه پایین ساخت پلی پروپیلن نسبت به سایر ترموپلاستیک ها در نتیجه کاربرد بیشتری هم در صنایع مختلف دارد. به طور کلی تسمه PP برای بارهای سبک تا متوسط، حمل و نقل ها با مسافت های کوتاه، قابل استفاده در شرایط زیست محیطی و محافظت از بسته در شرایط محیطی، یکپارچه کردن محصولات و بسته بندی ها قابل استفاده است.

البته سایز تسمه یکی از فاکتورهای تعیین کننده ی کاربرد این محصول است. برای صنایع کارتن سازی و بسته بندی های کوچک از تسمه 8 میلی متر و 10 میلیمتر استفاده می شود. برای بسته بندی لوازم خانگی و مواد غذایی از مدل از مدل های 12 و 14 استفاده می شود و از سایز 16 برای صنایع سرامیک، سیمان، چوب و الوار و پتروشیمی استفاده می شود.

مزیت استفاده از تسمه pp

تسمه PP یک تسمه خوب بدون پرز دهی و با استحکام کششی یکنواخت است. این تسمه در دستگاه های تسمه کش برقی، تسمه کش دستی، تسمه کش بادی و تسمه کش شارژی قابل استفاده است. تسمه پلی پروپیلن دارا پلاستیسیته خوبی است و در برابر پارگی مقاومت بالایی دارد.

  • این تسمه در رنگ های شفاف، سفید، مشکی، زرد، آبی و قرمز تولید می شود.
  • تسمه پلی پروپیلن در سایزهای 8، 10، 12، 14 و 16 میلیمتر تولید می شود.
  • وزن تسمه سبک است.
  • در حین بسته بندی و تسمه کشی به جعبه محصول آسیب نمی زند.
  • باعث استحکام و امنیت بسته بندی می شود.
  • حمل و نقل کالاهای بزرگ و سنگین را آسانتر می کند.
  • امکان استفاده از تسمه به صورت تسمه کش دستی و اتوماتیک وجود دارد.
  • تسمه PP پایداری شیمیایی خوبی دارد.
  • در برابر عوامل خورنده محیطی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • امکان بسته بندی یکپارچه را فراهم می کند.
  • در برابر رطوبت، روغن ها و حلال های معمولی مقاوم است.
  • سرعت دوخت و برش تسمه در دستگاه تسمه کش بالاست به طوری که می توان در زمان کمی تعداد زیادی تسمه کشی و بسته بندی را انجام داد.

تسمه pp

قیمت تسمه pp

یکی از ویژگی های مثبت و قابل توجه تسمه PP قیمت ارزان و مقرون به صرفه ی آن است. فرایند تولید پلیمر پلی پروپیلن ارزان است و به صرفه بودن محصول نهایی باعث شده تا صنایع مختلف آن را جایگزین سایر تسمه ها بکنند. انواع سایزهای این تسمه هم قیمت متفاوتی دارند هر چه ضخامت کار بیشتر باشد قیمت بالاتری هم خواهد داشت. این محصول در کنار طول و ضخامت های مختلف با قیمت بسیار مناسبی به دست صنایع بسته بندی می رسد و همین موضوع باعث شده تا بیشترین درصد نیاز بازار با این تسمه ها رفع شود.

بهترین فروشنده تسمه pp

بهترین فروشنده تسمه PP انواع این تسمه را برای دستگاه های تسمه کش در سایزهای مختلف عرضه می کند. با در نظر گرفتن کاربرد، فروشنده ضخامت مورد نیاز و متراژ مورد نیاز را تعیین می کند. برخی از دستگاه های تسمه کش تنها می توانند تسمه کشی را با یک سایز مشخص انجام دهند که فروشنده حتما قبل از فروش انواع تسمه ها تمام جزئیات را از خریدار جویا می شود.

Call Now Button