جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تعمیرات دستگاه تسمه کش

صفر تا صد تعمیرات دستگاه تسمه کش

تعمیرات دستگاه تسمه کش به بررسی زیر ساخت ها، سرویس، عملکرد و بررسی دستگاه تسمه کش از جمله تسمه کش بادی می پردازد. انجام تعمیرات تسمه کش و شناسایی عیوب علاوه بر افزایش عمر مفید دستگاه سبب می شود از هزینه های چند باره کاسته شود. همچنین از وقفه های چند روزه یا چند ساعته جلوگیری شود.

مراحل انجام تعمیرات دستگاه تسمه کش

هدف از تعمیرات دستگاه تسمه کش، رفع عیوب احتمالی یا عیوب اساسی در دستگاه می باشد که این کار طی مراحل ذیل انجام می شود:

تست اولیه و شناسایی عیوب

دستگاه پس از پذیرش، توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی و عیب یابی می شود. در این مرحله در صورت عیوب فاکتوری از مشکلات، صادر و در اختیار مشتری قرار گرفته می شود.

تعمیرات دستگاه تسمه کش

بررسی دقیق عیوب کشف شده

در این مرحله همه اجزای دستگاه که برای بررسی دقیق تر نیاز به باز شدن دارد باز خواهد شد و همراه با دستگاه تمیز می گردد. در این مرحله پس از نظافت می توان تمام مشکلاتی که در حین تست اولیه مشاهده نشده است را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید.

رفع عیب شناسایی شده و در صورت لزوم قطعات تعویض می شود
در این مرحله سعی می شود به رفع عیب و سپس دستگاه برای تست اولیه آماده خواهد شد.

تست مجدد دستگاه و رفع عیوب کشف نشده

دستگاه برای عیوب یابی مجدد توسط کارشناسان مربوطه دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده عیوب احتمالی آن رفع می گردد.

مواردی که بیان شد زمانی انجام می شود که انجام تعمیر در مکان مشتری انجام می شود. در نهایت تست نهایی نیز به وسیله نماینده مشتری انجام می گردد.

چگونه می توان هزینه تعمیرات دستگاه تسمه کش را به حداقل رساند؟

اگر می خواهید هزینه تعمیرات دستگاه تسمه کش خود را به حداقل برسانید حتما موارد زیر را به منظور افزایش طول عمر دستگاه تسمه کش را در نظر داشته باشید:

  • سعی نمایید هر چند روز پایین و بالای المنت دستگاه را با سمباده نرم تمیز نمایید. باید دقت کنید در حین تمیز کردن، المنت ها حرکت نکند. چرا که حرکت المنت سبب چسبندگی و جوش تسمه خواهد شد.
  • هرگز سعی نکنید قطعات، اجزاء و غلطک ها را حین تمیز کردن روغن کاری کنید. فقط باید دو طرف پرس و تیغ روغن کاری شود که حرکت تیغ آسان تر باشد.
  • تنها یک بار داخل دیفرانسیل ها روغن تمیز و تازه بریزید.
  • انجام بادگیری داخل دستگاه مثلا بادگیری تسمه کش برقی
  • استفاده از محافظ برق برای پیشگیری از نوسانات برق
  • هر چند وقت یکبار دستگاه را تعمیر سرویس کرده تا در صورت وجود مشکلات سطحی آن را تعمیر کنید.

تعمیرات دستگاه تسمه کش

اهمیت تعمیرات دستگاه تسمه کش

شاید این سوال به ذهنتان خطور کند تعمیرات دستگاه تسمه کش چه امتیاز و اهمیتی برای صاحبان کسب و کار دارد.

در واقع اگر به دنبال افزایش کارایی و بیشتر کردن عمر مفید دستگاه تسمه کش از جمله تسمه کش دستی هستید. لازم است متناسب با مدل دستگاه خود به مواردی که در ادامه مطلب بیان می شود دقت لازم را داشته باشید:

  • چگونگی و نحوه نگهداری از دستگاه
  • اصول، استاندارد های و اطلاعات کاملی از نحوه استفاده از نوع دستگاه را داشته باشید. همچین برای افزایش کارایی بیشتر آن ها را رعایت کنید.

انجام تعمیرات دستگاه می تواند مخارجی را برای صاحبان کسب و کار داشته باشد. یکی از دلایل مهم برای انجام تعمیرات تسمه کش این است که در ابتدا نقص و عیوب بسیار محدود و جزئی هستند. اما با مرور زمان این نقص ها خرابی های وسیعی در دستگاه ایجاد می کند. امکان دارد این نقص جزئی به مرور زمان کل دستگاه را خراب و از کار بیندازند.

چرا بیشتر دارندگان دستگاه تسمه کش به تعمیرات دستگاه تسمه کش دوره ای باور دارند؟

امروزه بیشتر واحد های تولیدی و صنعتی به طرف مدیریت هزینه (تعمیرات دستگاه تسمه کش از جمله تسمه کش شارژی) قدم بر می دارند.

در حقیقت در بیشتر کارخانجات تولیدی بیشترین هزینه ها را در توقف تولید و خراب شدن دستگاه ها متحمل می شوند.

علاوه بر این در صورتی که تولید متوقف شود و مخارج ناشی از تعمیر و نیروی انسانی به زیان کارخانجات خواهد بود.

حتی در بیشتر مواقع خرابی های جزئی برخی قسمت ها، آسیب های بزرگی از کل دستگاه را در بر می گیرند.

در نتیجه انجام تست و عیب یابی و تعمیر های یک دستگاه می تواند از بروز هزینه های هنگفتی برای شرکت ها جلوگیری کند.

تعمیرات دستگاه تسمه کش

نکات مهم درباره مراقبت ها و تعمیرات دستگاه تسمه کش

اگر برای بسته بندی در یک کارخانه از دستگاه تسمه کش استفاده می کنید حتما ادامه مطلب که درباره مراقبت ها و تعمیرات دستگاه تسمه کش است را مطالعه نمایید.

حتما به فشاری که در حین کار به دستگاه وارد می شود توجه نمایید.

برای پیشگیری از نقص دستگاه و انجام تعمیر، دستگاه را در جایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشد. همچنین روغن کاری دستگاه را نیز فراموش نکنید.

هرگز دستگاه را بدون تسمه روشن نکنید زیرا سبب فرسودگی و خوردگی قطعات می شود.

در صورت استفاده از تسمه های فلزی زمانی که کار تسمه کشی تمام شد حتما براده های تسمه را از اجزا و قطعات دستگاه به وسیله نیروی باد پاک نمایید. چرا که براده های باقیمانده باعث خوردگی در اجزای دستگاه خواهند شد.

بکار بردن انواع تسمه های پلاستیکی یا فلزی یا هر نوع دیگر باید متناسب با دستگاه تسمه کش باشد. برای نمونه در دستگاه تسمه کش برقی بکار بردن تسمه پلاستیکی، فرسودگی و خرابی دستگاه را افزایش می دهد. در نتیجه عمر مفید دستگاه کاهش می یابد.

سخن آخر

در دنیای امروزه دستگاه تسمه کش در فرایند تسمه کشی در صنایع مختلف از جمله محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. چگونگی تعمیرات دستگاه تسمه کش و آموزش آن از مهمترین مشغله ذهنی صاحبان کارخانه و مشاغل ها می باشد.

چرا که در صورت از کار افتادن و خراب شدن این دستگاه یک کارگاه یا کارخانه تولیدی از فعالیت خود باز می ماند و قادر به بسته بندی نمی باشد. در این مقاله سعی شده است به ذکر نکاتی برای نگهداری و تعمیر و افزایش عمر مفید دستگاه بپردازیم.

Call Now Button